راه هایی برای کاهش استرس

راه هایی برای کاهش استرس

استرس را در جای خود قرار دهید

نحوه برخورد با استرس، بر حال و احساس شما تاثیر می گذارد. همچنین به فشار خون، قند خون و باقی مسائل مربوط به شما تاثیر می گذارد. از این استراتژی ها استفاده کنید تا استرس خود را کنترل نمایید.

آدامس بجوید

بار دیگر که خیلی استرس داشتید یک آدامس بجوید. با توجه به بررسی ها، آدامس اضطراب را کاهش داده و استرس را پایین می آورد. برخی محققان می گویند ریتم حرکت جویدن باعث بهبود جریان خون به مغز می شود و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که بو و طعم آن باعث آرامش شما می شود.

بیرون بروید

گذراندن زمانی در بیرون از خانه به سلامتی بیشتر کمک می کند. حتی چند دقیقه پیاده روی یا کوهنوردی هم می تواند به بهبود حال شما کمک کند.

از ته دل لبخند بزنید

بار دیگر برای کسی که به شما می گوید لبخند بزن و تحمل کن چشمان خود را نچرخانید. در زمان استرس، داشتن یک لبخند برروی صورت، پاسخ های بدن شما به استری را کاهش می دهد، حتی اگر احساس خوشحالی نکنید. لبخند زدن همچنین به کاهش ضربان قلب نیز کمک می کند.

استخودوس بو کنید

برخی بوها مانند بوی استخودوس آرام بخش هستند. در یک تحقیق، پرستارانی که ظرف کوچکی از روغن استخودوس به همراه خود داشتند، احساس آرامش بیشتری داشتند.

به موسیقی گوش دهید

در شرایط استرس زا، موسیقی می تواند به آرام شدن شما کمک کند. در یک بررسی افراد پیش از آنکه در یک موقعیت پر استرس قرار بگیرند به موسیقی کر لاتین گوش دادند و میزان استرس آنها بسیار کاهش یافت.

درمورد استرس خود بنویسید

نوشتن افکار روی کاغذ یک تخلیه احساسی خیلی خوب می باشد. وقتی روی کاغذ آورده شوند، می توانید درمورد آنها فکر کرده و برای حل آنها برنامه ریزی کنید. فرقی نمی کند کاغذ و خودکار را انتخاب کنید یا آنها را در گوشی موبایل یا لپ تاپ خود یادداشت کنید. مسئله مهم این است که درمورد احساسات خود صادق باشید.

با یک دوست صحبت کنید

وقتی احساس بدی دارید با یک دوست مشورت کنید.

ورزش کنید

وقتی با ورزش عرق می کنید، حالتان بهتر شده، ذهنتان خالی شده و از آنچه که باعث استرس شما می شود دور می گردید.

ارسال نظر شما

    *